tisdag 12 augusti 2008

Sensommarbuffé med tjejkompisar

Idag skulle mina kompisar Anna och Maria komma hit på middag. Dessutom skulle mina och Annas barn också äta, så det var många olika smaker, och Isaks allergi, att ta hänsyn till. Efter en del funderande kom jag fram till att jag gör buffé med flera olika maträtter. Då borde ju alla kunna tycka om något i alla fall. Dessutom är det ett bra sätt att prova en ny maträtt. Jag älskar både att laga och äta smårätter.

Dagens sensommarbuffé bestod av Balsambakad kycklingfilé med persikor, Lök- och Brieostpaj, Texmex-paj, Taco-köttfärs, Bulgur blandad med röd pesto, Risoni, Blomkål i ugn, Sallad, Tomat- och Mozarellasallad, Majs, Gurk- & morotsstavar, Vinägrett, Yogurt&sweet chili-dressing, Salsa, Focaccia, Hälla-ut-bröd, Taco-chips.

Till efterrätt var det Banankaka med mörk choklad, Blåbärspaj med mörk choklad (Ja, jag tycker om mörk choklad!), glass, vaniljsås och Te förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar