lördag 2 maj 2009

Avokado- och mangosallad

Åh vad jag gillar grillsäsongen, det finns så många roliga och goda tillbehör till grillat. Hela vintern har jag samlat på mig recept som ska provas nu. Leif sköter grillningen och jag gör tillbehören. Idag bakade jag Focaccia med svarta oliver, fetaost, körsbärstomater och färska kryddor. Dessutom gjorde jag vår favoritdressing - turkisk yogurt med thaichilisås, tomat- och mozzarellasallad och en avokado- och mangosallad.

Avokado- och mangosallad
2 avokado
1 mango
0,5 pressad citron
svartpeppar

Dela, skala och skär avokado och mango i mindre bitar.
Lägg det i en skål, pressa över citronsaft, krydda med lite svartpeppar. Blanda.

Jag och Olivia som älskar avokado tyckte så klart att det här var en jättegod sallad som vi kommer göra fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar