onsdag 14 oktober 2009

Limelax

Snart är det bara golvet som saknas i vårt nya sovrum. Har lite beslutsångest vilket trägolv jag vill ha.

Limelax
4 portionsbitar lax
0,5 tsk salt
2 krm pepparmix
3 dl kokosmjölk
1 lime, rivet skal och juice
0,5 tsk salt
2 krm pepparmix
2 msk finskuren gräslök

Krydda laxen och stek tills de har fin färg och är knappt genomstekta.
Ta upp laxbitarna och håll dem varma.
Häll kokosmjölken i stekpannan och smaksätt med pressad limejuice, limeskal, salt och peppar.
Hetta upp men låt det inte koka.
Tillsätt gräslöken och häll kokos- och limesåsen över laxen.
Servera till ris.

Det här var jättegott tyckte jag, men då är jag ju tokig i lime. Det mesta blir gott med lime. Barnen var inte lika förtjusta, fast de är inne i en "inte-tycka-om-fisk-fas" just nu. Jag hoppas den snart är över. När jag dukade bort stod gräslöken kvar på bänken, jag hade alltså glömt den. Men det gjorde inget för det var gott ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar