onsdag 6 januari 2010

Trettondagsafton

Ikväll har min kusin Susanne, Jan-Erik, Sandra och Joakim varit här. Vi har ätit och surrat hela kvällen - så trevligt. Istället för att äta förrätten sittande ordnade jag några röror som man själv fick klicka på hårdbröd eller crostini. På så sätt umgicks vi alla i köket medan jag gjorde klart varmrätten. Jag hade gjort fyra olika röror - kantareller, lax, hamburgerkött och löjrom. Hamburgerköttröran var samma som jag använde till canapérna på vår bröllopsmiddag och löjromsröran var en löjromsbomb i miniformat.

Till varmrätt åt vi glöggryta, potatis, sallad och hälla-ut-bröd. Till efterrätt blev det chokladtryffeltårta, kanel- och lingonkaka, glass, grädde och jordgubbar. Jag hade lite svårt att bestämma mig vad jag ville göra för efterrätt så jag gjorde två.

1 kommentar:

  1. Trevligt med stående förrätt! Blir avslappnat och härligt!

    SvaraRadera