tisdag 23 mars 2010

Kycklingtacopaj

Olivia tyckte det var så kul att åka slalom idag så hon har farit till Måttsund en sväng till i kväll. Till middag gjorde jag en kycklingtacopaj som vi vuxna åt. Barnen åt kycklingtaco och tyckte att det var jättegott.

Kycklingtacopaj
Pajdeg
1 grillad kyckling
1 gul lök
3 dl skuren vitkål
1 tsk salt
1 påse taco-kryddmix
1 liten burk crème fraiche
1 dl grädde
150 gram riven ost

Arbeta ihop degen och ställ den svalt en stund.
Skär lök och vitkål i centimeterstora bitar och fräs tills det mjuknar.
Tillsätt den i små bitar delade kycklingen, kryddor, crème fraiche och grädde.
Rör om och låt puttra en stund.
Tryck ut pajdegen i formen (ca 25 cm i diameter) och förgrädda ca 10 min, 200 C.
Häll i kycklingröran och strö över osten.
Grädda i 225 grader i ca 25 min. Servera med en god sallad till.

Jag använde tre kycklingfiléer istället för färdiggrillad kyckling. Jag skar den i småbitar och stekte tillsammans med lök och vitkål innan jag kryddade. Även den här kycklingpajen var god och enkel att göra. Det var ju inte så länge sedan jag gjorde en mexikansk kycklingpaj som också var god och lite på samma tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar