måndag 12 juli 2010

Gräslök- och pepparrotsås

Idag har det varit riktigt varmt med blåsigt. Vi var ner och badade och fikade hos mormor och morfar på eftermiddagen. Förberedelserna inför min födelsedag fortsätter. Nu när det var dags för middag så är ugnen upptagen och jag kände mig lite slö så vi köper pizza istället. Igår grillade vi lax som vi åt med potatis och en kall gräslök- och pepparrotsås.

Gräslök- och pepparrotsås
1 dl crème fraiche, turkisk yoghurt eller liknande
0,5-1 dl gräslök
1-2 tsk pepparrot
salt och peppar

Klipp eller skär gräslöken i småbitar.
Blanda med crème fraiche (eller liknande) och pepparrot.
Smaka av med salt och peppar.

En enkel och god sås som passar perfekt till fisk. Jag använde turkisk yoghurt som jag ofta har en hink av i mitt kylskåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar