söndag 4 juli 2010

Grill-tävling

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Nu när grillsäsongen har börjat på riktigt tycker jag det är dags för ännu en tävling.

Hur ofta grillar ni? Vi grillar var och varannan dag. Vi grillar allt möjligt hamburgare, korv, kyckling, kött, lax, grönsaker, ost, pizzaosv. Leif grillar och jag fixar tillbehören. Jag älskar olika sallader, röror, salsor osv som passar så bra till grillat.

Vad är ert bästa grilltillbehör? För att vara med i tävlingen vill jag att du skriver en kommentar om ditt bästa grilltillbehör, gärna recept också.

1:a pris är två soppskålar

2:a och 3:e pris är en t-shirt eller top

Tävlingen pågår till söndag 11 juli. På måndag (12/7) presenteras vinnarna.

Sponsor: Kelda

8 kommentarer:

  1. Grillade majskolvar är mitt bästa grilltillbehör.

    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Fetaostsås (fetaost och creme fraich) gör jag ofta till grillat kött för det är så gott.
    Hälsn Karin

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det bästa är helt vanlig tzatsiki.

    SvaraRadera
  4. Grillad fläskfilé, grillad halloumi och en fräsch grönsallad som avnjuts tillsammans med ett glas rosévin ute på altanen en skön sommarkväll, det gillar jag.

    Ulla

    SvaraRadera
  5. Fyllda champinjonhattar som man grillar är väldigt gott till kött eller som egen vegetarisk rätt.

    SvaraRadera
  6. Mitt bästa grilltillbehör är en "koltändare", som gör att man slipper tändvätska. Toppen
    Erik

    SvaraRadera
  7. Jag tycker precis som Anette. Favorittillbehöret är klassisk tzatsiki gjord på grekisk yoghurt, riven gurka, massor med vitlök och en skvätt grekisk olivolja och salt och peppar efter smak. Så gott att dippa bröd och grönsaker i också om det eventuellt skulle bli något kvar efter grillningen.

    SvaraRadera
  8. vad är bättre än pilsner till grillat

    SvaraRadera