onsdag 21 juli 2010

Kryddiga smördegspinnar

I dag har vi fortsatt äta rester från födelsedagen. Till middag grillade vi kyckling på ölburk och åt till den italienska pastasalladen.

När jag fyllde år serverade jag dessa kryddiga smördegspinnar till välkomstbålen.
Kryddiga smördegspinnar 30-40 st
2 msk torkat kryddgrönt
1-2 dl riven smakrik ost
2 st plattor djupfryst smördeg (ej utkavlad)

Strö ut hälften av kryddorna på ett bakplåtspapper på en yta som är lika stor som smördegsplattorna.
Strö över hälften av osten.
Täck med smördegsplattorna och strö över resten av osten och kryddorna.
Låt smördegsplattorna tina.
Kavla ut varje smördegsplatta ca 9x25 cm. Sporra ut avlånga kex ca 9 cm långa och 1 cm breda.
Lägg kexen på bakplåtspapper och grädda i ugnen i ca 6 min. i 225 grader. Förvara kexen torrt.

Det här var ett populärt tilltugg, många frågade hur jag hade gjort dem så det måste väl vara ett gott betyg. Eller vad tror ni? Jag använde ungefär lika mycket av vardera timjan, oregano och basilika, dessutom använde jag riktigt mycket Västerbottensost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar