lördag 10 juli 2010

Önskelista

Jag tycker inte om att skriva önskelistor. Det känns som att man förväntar sig att få saker om man skriver önskelistor. Om det nu ska köpas presenter så känns det roligare, personligare och mer överraskande när nära och kära själv har kommit på saker än om man exakt säger vad man vill. Men nu när det närmar sig min födelsedag är det såå många som har bett om lista så det är väl bäst att skriva ner några saker jag tycker om i alla fall.

Det är väl ingen stor överraskning att jag älskar köksgrejer av alla de slag.
Uppläggningsfat - tycker om att servera t.ex. sallad på fat istället för skål.
Kakfat på fot är fint att servera fika eller tårta på.
Assietter - kul att kunna variera assietter till go'fikat.
Gratängformar - tycker om att laga mat i ugnen och göra efterrättspajer och då är det kul att kunna variera sig både vad det gäller färg och form.
Just nu är jag helt såld på märkena Gerbera och Mateus (finns på Lilla Köksboden i Luleå), men även billigare märken har jättefina saker.
Men som sagt var jag älskar allt som man använder i köket, bakformar, skålar, redskap osv.

Smycken tycker jag om men är lite dålig på att använda, men det är nog för att jag inte har så mycket fint. Jag föredrar armband och korta halsband.

Inredningsgrejer tycker jag också om t.ex. ljuslyktor, dukar och kuddar. Jag såg en fin "skylt/tavla" för ett tag sedan där det stod Lycka. Den tyckte jag om. Det är ju så populärt nu med bara text dvs bokstäverna(hoppas ni förstår vad jag menar, för jag var ju värdelös på att förklara) t.ex. Carpe diem, kärlek, kärleken övervinner allt osv. Men just Lycka tyckte jag om - kort och konsist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar