söndag 22 augusti 2010

Rödlökssnittar med parmaskinka

Förkylningen är inte helt borta än för mig, men jag ska nog orka med jobbet i morgon. Är jag en arbetsgivares dröm? Jag är sjuk på semestern och blir frisk lagom till det är dags för arbete.

Till mammas födelsedag gjorde jag snittar med mjukt tunnbröd, lufttorkad skinka och rödlöksröra.
Rödlökssnittar med parmaskinka
3 rödlökar
3 msk vinäger
3 msk honung
salt & peppar
12 skivor parmaskinka
4 mjuka tunnbröd

Skär rödlöken. Fräs i smör. Tillsätt vinäger, honung, salt och peppar.
Låt puttra tills vätskan är borta.
Lägg ut skinkan på tunnbröd och lägg på lökröran.
Rulla ihop och låt ligga i kyl till nästa dag.
Skär i bitar.

Jag tyckte inte det här var någon riktig höjdare trots att jag älskar snittar och plockmat. Det blev för sött av all honung. Men andra verkade tycka om dem i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar