lördag 23 april 2011

Påskmiddag 2011

Nu är vi ordentligt mätta efter årets påskbuffé som jag och mamma hade hjälpts åt med.
Det fanns löksill, senapsill, matjessill i glas, laxtårta, gravad lax, ägghalvor, potatis, räkor, löjrom, avokado, sallad, rostbiff och bönröra i glas, rostbiff, ugnslax, romsås, kycklingklubbor, köttbullar, melon och serranoskinka, sallad, gurkstavar, päron, ost och kex, tunnbröd och hårdbröd. Det fanns förmodligen mer som jag har glömt bort:)

Vi började kvällen med att barnen fick leta påskägg som påskharen hade lämnat i trädgården.
Isak hittar sitt ägg i svartvinbärsbusken.

Ida hittar sitt ägg i schersminen...

...och i ägget låg pengar och godis.

Man blir aldrig för stor för påskägg, eller hur?

Efter maten tog vi en kort promenad för att orka äta påsktårtan som i år var en blåbärscheesecake med chokladbotten.

Ida har redan somnat och jag tror att jag snart ska göra henne sällskap. Jag vaknade redan klockan fem i morse och kunde inte somna om. Det hör inte till vanligheterna att jag har problem att sova:) Imorgon fortsätter vi jobba i källaren och ute på tomten/altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar