lördag 29 oktober 2011

Långfrukost innan storstädning

Lördag, härliga lördag! Efter en lång god frukost satte vi igång att storstäda så nu har vi ordentligt rent och fint i vardagsrummet åtminstone.


Eftersom jag ville städa ordentligt idag så hann vi inte så mycket mer än vardagsrummet. Tog fram en orange duk och några orange-färgade ljus också så vi har lite Halloween-fint ikväll. Vi får fortsätta städandet imorgon för nu ska vi snart på hockey-derby mot Skellefteå. Som hockeymamma får man ställa upp på lite allt möjligt, under dagens match ska jag sälja lotter och nästa lördag ska vi städa läktarna efter matchen.


På måndag är det Halloween och jag har inte tänkt ut någon Halloween-middag än. Visst vet ni att Halloween alltid är den 31 oktober och inte ska blandas ihop med allhelgonahelgen? För två år sedan gjorde jag den här Halloween-inspirerad middagen och i fjol gjorde vi en fin pumpalykta, men i år har jag inte tänkt ut något. Inte än i alla fall men jag har ju någon dag på mig.

Fladdermus-ljus i svart och orange passar till Halloween.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar