fredag 16 december 2011

Inför-julen-middag

Ikväll har kusin Susanne och mina föräldrar varit här på middag, småplock som så ofta på fredagar. De har beställt ett lamm, att dela på, av Leifs kontakt och idag var det dags för styckning. Så efter middagen for Leif och hämtade köttbitarna och sen skar, malde och paketerade dem allt kött.

Dagens middagstallrik bestod av saffranspaj med bacon och tomat,
revbensspjäll, köttbullar, sås, potatis och sallad

Susanne bjöd på efterrätt, en gammal klassiker - Radiokaka. Det var några år sedan jag åt det senast men nu tycker Olivia att vi ska göra en till julafton. Brukar ni ha radiokaka till jul? Jag hade även bakat en god saffranskaka med kanelfras, det var en väldigt "julig" smak med både saffran och kanel.

Saffranskaka med kanelfras och
Radiokaka

Sen blev vi fast i tv-soffan med att se Svenska hjältar-galan. Såg ni den? Oj vad ögonen tårades hela tiden. Vilka otroliga människor det finns. Nu är jag rätt trött så nu ska jag stupa i säng för imorgon ska vi göra julgodis.

1 kommentar:

  1. Ja, galan var riktigt rörande med alla fantastiska hjältar och deras historier.

    SvaraRadera