lördag 14 januari 2012

Tulpaner och varma mackor

Vardagsrumsbordet med ny duk.
Till veckan ska jag leta nya gardiner.

Nu sitter jag och njuter av ett nystädat hus eller en nystädad övervåning i alla fall. Tyvärr är det sällan vi har två nystädade våningar. När vi väl är klar med en våning då är vi så less att städa så då väntar vi med nästa våning.
Tulpanbukett 1 i vardagsrummet tillsammans med en amaryllis
som snart har sett sina bästa dagar.

Jag fick blommor av min man idag. Det händer inte ofta! Vi behöver ju inte prata högt om att jag beordrade honom att åka förbi affären och köpa en bukett tulpaner när han var på väg hem från Isaks hockey:) Fast han köpte två buketter så då kan man ju låtsas att den ena var från honom i alla fall.
Tulpanbukett nr 2 på ett nystädat köksbord

Jag hade ju tänkt göra en fläskfilégryta idag men det hann vi inte med så det blev varma mackor på lite rester istället. Nu sitter Ida framför tvn med en skål ostkrokar, Leif, Olivia och Isak är på hockey så jag ska fortsätta och njuta av mitt rena fina hem med en kopp chai-te.
4 varianter av varma mackor. Man fick välja med  tacoköttfärs,
svampstuvning, skinka o paprika eller skinka o lök

1 kommentar: