lördag 25 februari 2012

Sportlovsfirande

Åh vad jag är less denna hosta som verkar ha intagit vårt hus. Det började med Olivia som hostade, hostade och hostade, ingen feber men en fruktansvärd hosta. Nu är det Isaks tur att vara feberfri men hosta. På morgonen låter det som krupp-hosta som han ofta hade som barn. Ni som har eller har haft krupp-barn vet precis vad jag pratar om, det låter som skällande hundar. Dessutom har jag börjat hosta lite smått också, bara Ida med sin förkylningsastma klarar sig.

Igår firade vi in sportlovet med en buffé med lite smått o gott så att alla skulle få nån favorit. Ibland blir det en lite spretig blandning men jag vill att alla ska bli nöjda så temabufféer är inte så mycket för mig.


Sportlovsbuffén bestod av:
Kycklingklubbor
Chicken nuggets
Risoni
Rostbiffsrullar med philadelphiaost, pepparrot och ruccola
Rostbiffsrullar med philadelphiaost och thaichilisås
Lufttorkad skinka
Broccoli- och zucchinipaj
Räkor
Galia- och Cantaloupemelon
Olika salladsorter och grönsaker
Baguette, ost o kex
Turkisk yoghurt med thaichilisås

1 kommentar: