söndag 15 april 2012

Matsedel v.16 april 2012

Nu var det länge sedan jag skrev ner vår matsedel här på bloggen. Men nu är det dags igen för jag har varit duktig och planerat fram till helgen. Idag blir det laxburgare som vi steker i stekpanna eftersom grillvädret försvann för någon dag sedan.

Matsedel v.16 april 2012
Må: Pulled beef, grönsaker, dressingar och tortillabröd
Ti: Köttbullar och makaroner
On: Pulled beef-rester och pasta
To: Kassler
Fr: Morotspaj, chicken nuggets och kycklingklubbor

Nu har det snart snöat ett helt dygn och på vägarna är det någon decimeter slask. Inte var det väl sånt här väder vi ville ha i helgen?! Eftersom vi har hållt oss inne i dag för ingen var speciellt sugen att gå ut och bli dyngsur, så har jag passat på att baka, tre olika sorter har jag hunnit med.
 
Jag började med att baka fillimpa...

...sen fortsatte jag med Lingonkakor...

...och nu har jag precis satt in Matro-limpor i ugnen.

2 kommentarer:

  1. .. oh la la, lingonkakorna såg smarriga ut!
    : P

    SvaraRadera
  2. De är smarriga ;) En gammal favorit som jag nästan har glömt bort.

    SvaraRadera