onsdag 11 april 2012

Nubbesallad

Nu är jag hem en snabb sväng på lunch för att se till att barnen har stigit upp och får sig något att äta. Det var lite småsegt att stiga upp i morse för mig och Ida vi har ju verkligen lyckats vända dygnet den här påskledigheten. Men vi tog oss upp och lyckades även vara extra tidiga på både dagis och jobb. Få se om det är en trött tjej jag hämtar i eftermiddag.

Måndagens enkla påskmiddag innehöll bland annat en nubbesallad.
Nubbesallad
3 dl gräddfil
1 dl majonnäs
1 msk kaviar
1 rödlök
1 dl purjolök
3 matjessillfiléer
6-8 kalla potatisar
Garnering
hårdkokt ägg
dill

Hacka matjessillfiléerna, tärna de kalla potatisarna, hacka purjo- och rödlök.
Blanda alla ingredienserna.
Garnera med ägg och dill.
Servera som den är eller på en skiva kavring.

Jag har varit sugen på den här Nubbesalladen ett tag och nu blev det äntligen av att jag gjorde den och jag blev inte besviken på smaken. Man kan ju variera sill- och potatismängden efter eget tycke och smak, dvs är du inte så förtjust i sill drar du ner lite på det så blir inte sillsmaken så stark och vice versa älskar du sill så tar du lite extra sill i salladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar