söndag 8 april 2012

Påskfrukost och påskkärringar

Igår var Ida påskkärring med kompisen Emma. De gick i granngårdarna och önskade Glad Påsk och fick ihop en hel del godis dessutom. När jag precis hade sminkat henne då började hon grina för hon var så ful och ville inte vara påskkärring. Hon hade nog sett fram emot att bli fint sminkad när hon äntligen fick låna syrrans smink. Men till slut blev hon glad igen och hade en rolig stund med Emma.

Ännu en dag vaknar vi till strålande sol från klarblå himmel. Det är lite småkallt fortfarande men sitter man i solen blir det riktigt varmt. Tack vare att det fortfarande är kallt så är det enorm skare, man kan gå överallt på älv-isen för skaren håller. Jag tror aldrig jag har varit med om något liknande, vanligtvis måste man hålla sig till den plogade isvägen eller gå i något skoterspår. Även på gården kan barnen springa omkring uppe på snön för skaren håller.
Oj vad vi njuter av långa frukostar med mycket pålägg och gott  bröd varenda morgon den här lugna påsken. Vi sitter länge och äter och surrar.

Nu ska jag sätta igång och baka dubbel sats choklad-whoopie pies med mintchokladfyllning. En riktigt favorit som jag har varit sugen på ett tag. Fast de här är till försäljning så jag får hejda mig och inte äta upp alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar