lördag 14 april 2012

Vissa dagar hinner man mer än andra dagar

Nu snöar det här! Inte precis vad man vill i april och speciellt inte efter gårdagens värme då man började hoppas på riktig vårvärme som ska smälta bort sista snön. Men inte ens snöandet kan få mig på dåligt humör efter den här da'n då jag har hunnit med så himla mycket. Vissa dagar hinner man ingenting och andra hinner man hur mycket som helst trots att alla dagar är lika långa.

På förmiddan städade jag och fick riktigt fint, framför allt i köket lyckades jag städa undan allt på bänkarna. Det händer inte ofta! Sen åkte vi till Beijer där de ritade upp vårt kök som vi vill ha det, tidskrävande men så skönt att det är gjort. Nu väntar vi på prisuppgift på lite olika luckor. Det tog sån tid att rita och diskutera så klockan hann bli så mycket att jag sa att han kunde maila de olika priserna till oss istället för att vi skulle sitta där långt efter stängning. Sen ska vi så klart ta in offert från olika köksleverantörer. Så det är mycket kvar än, men skönt att det är påbörjat.

Fula, men förhoppningsvis goda äppelkakor.

Samtidigt som vi lagade middag provade jag ett nytt recept på äppelkaka. Det blev nog de fulaste äppelkakorna jag nånsin bakat men vi får hoppas att det är godare än de ser ut. Jag hade först tänkt baka äppelsmulpaj och då spelar det inte så stor roll hur äppelbitarna ser ut. Men sen ångrade jag mig och gjorde äppelkaka istället men då var äpplena redan skurna i bitar istället för i skivor eller klyftor. Snart ska jag sjunka ner i tv-soffan med en kopp te och provsmaka äppelkakan, sen tar jag med mig en form till jobbet till veckan där går den nog ner även om den inte är fin.

Förutom det här har jag även hunnit med att handla lite mat, vara på en promenad, slösurfat på datorn och vilat i tv-soffan framför hockeyn. Hoppas att ni också har haft en bra lördag och att söndagen blir minst lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar