onsdag 16 maj 2012

Hopp om sommar

Idag har vi faktiskt haft lite värme, så nu känns det som att man kan börja hoppas på sommar igen. Studsmattan åkte fram i dag och barnen har varit ute sent nu i kväll och hoppat. Vi har blivit hopplösa (ha ha) hela familjen, även Ida, på att vara uppe sent när vi har nån extra dag ledigt. Hur ska det bli till sommaren då jag har flera veckor semester. Jag försökte ta några kort men de blir inte så bra eftersom vi har skyddsnät runt studsmattan.


Eftersom jag slutade redan till lunch och Leif är uttagen i strejk (vvs:are) så hann vi även skura altanen och lyfta fram utemöblerna på eftermiddan. Nu vill jag ju ha sol hela långhelgen, men tyvärr säger prognosen att regnet ska ösa ner hela dan imorgon. Nog hade det varit mysigt att ta en fördrink på altanen med gästerna imorgon. Ja, ja vi hinner nog med flera fördrinkar på altanen innan vintern kommer.


Ikväll har jag förberett lite inför morgondagens middag, jag hade tänkt hinna mer men tiden gick lite för fort och jag jobbade lite för långsamt. Men jag hann i alla fall förbereda efterrätten.

Morgondagens efterrätt. Vad tror ni att det är?

Det var jättelänge sedan jag hade någon tävling på bloggen. Men nu är det äntligen dags igen. I helgen kommer jag lägga upp den här på bloggen. Så missa inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar