söndag 27 maj 2012

Solig men blåsig Mors Dag

Morgonen började med långfrukost med alla tre barnen, en önskan från mig på Mors dag. Det händer inte ofta att alla tre äter frukost samtidigt men idag lyckades det...nästan, Isak kom lite senare. Lite senare skjutsade jag tjejerna till mormor och morfar så de fick lunch där medan jag och Isak åkte till Bergnäset där han skulle ha fotbollsmatch. Det blåste väldigt mycket vid fotbollsplan så jag kände inte hur mycket solen faktiskt brände på mig.

Ser ni vad jag har haft för halsband på mig idag?

Det var mitt Efva Attling-smycke

Efter match och dusch åkte vi och "firade" mormor med god marängtårta. Eftersom de bor alldeles vid vattnet blåser det alltid hos dem men idag var det värre än vanligt.

Var är solen?

Ida känner sig cool i sina solglasögon,
som enligt henne passar perfekt och inte alls är för stora.

Nu är Isak på fotbollsträning, Olivia hos mormor och morfar för att plugga och Ida tar ett fotbad vid tv:n och jag tar det lugnt vid datorn i köket med en kopp te. Det blir nog en tidig kväll för oss alla för vi är en aning trötta och sega efter en hektisk dag, dessutom satt vi uppe och såg Loreen vinna ESC 2012 igårkväll.

...och där var det slut på lugnet! Nu ropar Ida att hon "råkade" tömma ut vattnet på hela vardagsrumsgolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar