måndag 4 juni 2012

Förskolefest

Ikväll har vi haft knytkalas på Idas förskola, med mycket god mat. Olika sallader var ett populärt inslag, verkar som de flesta hade med sig det, även jag. Olivias favorit var en nudelsallad med bl.a. purjolök, hon säger att jag måste få tag i receptet. Gäller bara att komma på vem som hade med sig den.

Ett av borden med mat, det fanns ett till.

Populärast hos barnen var nog plättar med sylt (i flaska) och spraygrädde. Jag hade med mig kycklingspett som tog slut nästan på en gång, de brukar vara populära både hos vuxna och barn. Dessutom hade jag gjort en risonisallad med bl.a. röd pesto och ruccola, och självklart tog jag med vår favoritsås, turkisk yoghurt och thaichilisås.

Risonisalladen

Halva gänget börjar skolan nästa år och blev avtackade med blommor, men Ida går kvar ett år till. Tyvärr hade vi lite otur med vädret, bara kring 10 grader och lite småstänk mest hela dan och kvällen. Tänk om det hade varit strålande sol och varmt så man hade kunnat sitta ute. Det var så vi hade tänkt oss kvällen när den planerades :) Men vi rymdes inne trots att vi var många och att all mat tog mycket plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar