fredag 6 juli 2012

Grekisk sallad

Vilket härligt väder vi hade igår, det var varmt och soligt långt in på kvällen. Precis som man vill att sommarkvällar ska vara. Även idag är det varmt och jag har gräddat upp resterna av gårdagens våffelsmet till lunch.

Nu när sommaren äntligen har kommit så passar det bra med grekisk sallad. Vi åt den till grillade färsspett men salladen är minst lika god som ensam rätt till lunch i solen.
Grekisk sallad
isbergssallad
gurka
tomat
paprika
rödlök
fetaost
oliver
Dressing:
3 msk olivolja
1 msk vit (balsam)vinäger
salt (gärna med lite örtkryddor)
peppar


Skölj alla grönsaker. Dela dem och fetaosten i mindre bitar.
Blanda ihop allt på ett salladsfat.
Blanda ihop dressingen och häll över.


Grekisk sallad är riktig sommar för mig och det är såå gott antingen att äta som den är eller som tillbehör till grillat.

Hela förmiddan har jag suttit i Ticnet-kö för att försöka bli världens bästa mamma. Men jag lyckades inte. Olivia har länge velat se Justin Bieber live och nu när han äntligen ska komma till Sverige var vi ju tvungna att försöka få biljetter. Men "svarta börs-hajarna" hann före, det säljs en massa JB-biljetter på Blocket just nu men jag tänker inte gynna dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar