lördag 14 juli 2012

Sommarbuffé

Idag har min syster med familj, min bror med familj och mina föräldrar varit här och ätit sommarbuffé. De sista gästerna har precis gått hem och jag har slagit mig ner i soffan och ser det tv-sända firandet av vår kronprinsessa. Vi har haft en trevlig middag och kväll men nu är jag väldigt mätt och trött. Det var lite klurigt att komma på mat som passar alla, för jag vill ju att alla ska vara mätta och nöjda med min mat. I sällskapet finns ett antal allergiker, en vegetarian, en strikt lchf:are och lite olika smakåsikter när det gäller mat. Men jag tror jag lyckades rätt bra.


Sommarbuffé
Grillad lax
Rostbiffsrullar med Cantandou paprika&chili
Rostbiffsrullar med Cantadou basilika&gräslök
Lufttorkad karré
Pastramikotlett
Köttbullar
Grillad baconlindad halloumi

Risoni
Sallad caprese
Gurkstavar
Paprikabitar

Bearnaisesås

Smörgåsrån
Salta kex

Brieost
Cantadou paprika&chili
Cantadou basilika&gräslök

Efterrätt
Grädde
Vaniljsås
Glass
Chokladsås


2 kommentarer:

  1. Vilken stor buffé! Så mycket gott det bjöds!

    SvaraRadera
  2. Eftersom vi var ganska många och många med helt olika önskemål när det gäller mat så blir det lätt många olika sorter. Jag är nöjd för vi fick inte över så mycket rester, det som var kvar räckte till en middag för oss i familjen idag.

    SvaraRadera