söndag 12 augusti 2012

Matsedel v.33 aug 2012

Nu när det är dags för första arbetsveckan efter flera veckor semester är det bäst att planera maten annars är det risk att vi står där vid fem-tiden hungriga och utan idéer. Det fungerar inte längre att ta dagen som den kommer. Nu när det är slut på semestertider är det även slut på sockerintag för mig. Är det fler som tänker skärpa till sig nu efter semestern?

Matsedel v.33 aug 2012
Må: Lax, potatis och romsås
Ti: Pastasallad 
On: Persisk köttgryta och ris 
To: Mozzarellafylld falukorv med ajvar
Fr: Räkpaj
Lö: Lasagne
Sö: Kycklingklubbor, citronstuvad vitkål och risoni



I går sov Ida till halv elva! Lite väl länge med tanke på att hon ska stiga upp 7 i morgon. Eftersom hon sov så länge var hon inte trött på kvällen och somnade inte förrän närmare halv elva. Jag hade bestämt mig för att väcka henne senast 9 i morse för att hon skulle vara trött och somna i tid i kväll, men jag behövde inte väcka henne för hon vaknade till redan halv åtta och eftersom jag steg upp då ville inte Ida sova vidare heller. Perfekt ordnat!

Nu är det dags för frukost. Vi hörs! Orkar jag ta mig till affären och handla blir det ett nytt pastarecept som ska provas till middag i dag och om barnen orkar plocka röda vinbär så ska jag baka också (det blev inget bakande igår då jag städade istället, ovanligt för mig att välja städandet före bakandet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar