lördag 4 augusti 2012

Ont om matlagning

Det är ont om aktivitet i köket dessa dagar och då har jag inga roliga nya recept att bjuda på. Men det kommer. Ge inte upp hoppet :) I väntan på nya recept får ni titta igenom mina gamla recept, det finns ju några att välja bland. Just nu är 6 av de 10 populäraste inläggen recept med röda vinbär. Jag tror aldrig att min 10-i-topplista varit så ensidig. Visst har ni sett här till höger listan med de populäraste inläggen?

Igår var det en underbar sommardag med strålande sol. Men det finns en nackdel med såna dagar. Idas fötter är kolsvarta när hon kommer in på kvällen. Men jag förstår henne för det är väl härligt att kunna springa barfota ute i gräset (och på gatan och i trädgårdslandet och.....).

Svarta fötter både på över- och undersidan. 
Då passar det bra med ett fotbad framför tv:n.

I går var det fotboll för hela slanten för Isak, han spelade 5 matcher. Gissa om han var trött på kvällen! I dag är det "bara" 3 matcher.

I går var jag bjuden på middag hos en kompis och det var såå gott så jag åt alldeles för mycket. Tyvärr kom jag inte ihåg att ta kort på de grillade kycklinglårfiléerna, ugnspotatisen med vitlöksklyftor, bakad tomat o ost, salladen med ruccola, gurka, rödbetor o pinjenötter och getostkrämen. Glömde även ta kort på  chai-teet och den goda chokladkakan med bär och glass.

1 kommentar:

  1. Barfota är väl jättehärligt! Då är det sommar!

    SvaraRadera