lördag 1 september 2012

Grillmiddag

I dag hade jag lite frysrens för att rymma nytt älgkött som jag förväntar mig att Leif kommer hem med om någon vecka. Frysrensningen blev till en god grillmiddag. Vi grillade bitar av griskött som jag först hade förkokat i en timme innan jag la den i marinad ett par timmar och sen var den redo för grillen. Dessutom grillade vi en sida med ben från en tacka (filéer och ryggbiff). Till det åt vi potatis från egna landet som vi ugnsstekte, sallad, oliver, vtilöksbröd och kantarellsås. Har ni inte provat göra min kantarellostsås än så måste ni prova för den är så god och enormt enkel att göra.


Morgonen började jag med att städa lite på övervåningen, får försöka hinna källaren i morgon. Efter lunch for hela familjen i väg på Isaks fotbollsmatch som de tyvärr förlorade. När vi for hemifrån var det ganska varmt och skönt men vid fotbollsplanen var det blåsigt och kallt så tjejerna gick och la sig i bilen där de lyssnade på musik istället. 

Med mycket mat och lite rödvin i magen så börjar jag känna mig riktigt trött så jag tror det blir en tidig kväll i kväll. Längtar faktiskt lite till att krypa ner med en bra bok. Jag har precis läst ut en så jag måste välja en ny att börja med. Få se om jag hittar nån bra i mitt lager av böcker som mamma förser mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar