måndag 1 oktober 2012

Glass till frukost

Äter du och dina barn frukost? Jag måste erkänna att jag är väldigt dålig på att äta på morgonen när jag är nyvaken. Isak däremot han kan gå direkt från sovande till att äta en stor gröttallrik eller en massa mackor. Om man har svårt att få i sina barn frukost kan glass vara ett alternativ. För vilket barn säger nej till glass? Då menar jag ju inte vanlig glass förstås utan yoghurt. Istället för att servera frukost-yoghurten i tallrik, glas eller skål så fryser man ner den och serverar som en glasspinne.


Norrmejerier har en ny yoghurt som är speciellt framtagen för barn med hög fetthalt och utan frukt- eller bärbitar. Den finns i smakerna jordgubb och äpple/päron. Vi har provat jordgubbsvarianten och den fick väl godkänt av barnen.


Gårdagens tjejmiddag var precis vad jag behövde för att tanka lite ny energi inför en hektisk vecka med många kvällsaktiviteter, framför allt för mig. Vi blev bjudna på en jättegod lasagne, tyvärr blev jag mätt före jag var less att äta av den :) Den var riktigt god! På onsdag ska vi träffas igen men då äter vi på restaurang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar