måndag 22 oktober 2012

Matsedel v.43 okt 2012

Måndagen gick, som vanligt, bra trots att det känns jobbigt på söndagskvällarna. Tänk om man skulle lära sig det och tänka på det på söndagarna. Men oj vad kallt det var i morse. Jag var tvungen att åka hem en extra gång för att hämta varmare vantar till Ida. Var ut på en promenad på lunchen och hade för tunna jeans på mig, jag var alldeles kall på låren när jag kom in. Kalla lår är väl en typisk vintergrej, eller hur?

På veckans matsedel märker man att det är många aktiviteter i veckan, mycket snabbmat. Gillar inte!
Lite av det vi kommer äta på lördag. Mums!
Matsedel v.43 okt 2012
Må: Pytt i panna
Ti: Grill korv och pommes frites
On: Dillkyckling och potatis
To: Ärtsoppa
Fr: Isak har pizza- and movie-night för sina kompisar
Lö: Småplock (kycklingspett, paj, räkor)
Sö: Vitvinsmarinerad älgstek

När Isak och Leif kommer hem från att ha delat ut kalasinbjudningar ska jag åka till Kvantum och handla, för nu är det väldigt tomt i kylskåp och skafferi. När jag kommer hem ska jag ta på mig myskläder och sjunka ner i tv-soffan nån timme. Bästa stunden på dagen!

Oj, nu kommer Isak och Leif, måste rusa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar