tisdag 2 oktober 2012

Tacokycklingsås

Jag avbokade kvällens möte för jag kände att det skulle ha blivit alldeles för stressigt att vara borta varje kväll den här veckan. Nu när jag sitter här vid datorn med en kopp chai-te och en chokladbit känner jag att det var helt rätt beslut. Eftersom tvättmaskin har gått sönder är det ju liite jobbigt att tvätta just nu. Tack o lov bor mina föräldrar nära. Efter jobbet åkte jag dit med en omgång smutstvätt som de sen är snälla att kommer hit med om ett tag, så jag kan hänga tvätten hemma. På så sätt har vi rena och torra kläder i morgonbitti.

I dag åt de andra tortillapizza medan jag slängde i mig en äggmacka i farten. Men för några dagar sedan åt jag en god kycklingsås smaksatt med spiskummin och tacosås.
Tacokycklingsås
kycklingfiléer
2 dl crème fraiche
2 dl grädde
100 g philadelphiaost
1 dl tacosås medium
salt o peppar
spiskummin
chilipeppar

Dela kycklingfiléerna i mindre bitar. Stek dem och krydda med spiskummin, chilipeppar, salt och peppar.
Koka upp crème fraiche, grädde, philadelphiaost, tacosås, salt o peppar.
Tillsätt kycklingen i såsen, koka upp och låt allt bli varmt.

En god kycklingsås som nog passar perfekt till pasta men jag åt den med frästa zucchinibitar för att undvika kolhydrater. Jag använder ofta philadelphiaost i min matlagning, dels för att det ofta blir godare men även för att såserna/rörorna blir lite tjockare/krämigare utan att man behöver använda redning.

Jag har fått brev från DHL att de har en sändning till mig. Undra vad det kan vara. Vi har beställt ett nytt fönster som vi ska ha istället för gamla entre-dörren, men det skulle inte komma förrän mitten/slutet av oktober. Kan det vara det som har kommit redan? Hoppas! Skulle vara skönt att få byta det innan snön kommer.

Nu ska jag se hockey på tv fram till Svenska Hollywoodfruar börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar