fredag 9 november 2012

Fredagsmys "Man tager vad man haver"

I dag är jag så lycklig! Min käre pappa lyckades rädda ett kraschat usb-minne med alla mina kort under flera år då barnen var små. Det var semestrar, kalas, Idas födelse och en massa annat vi har varit med om under jättemånga år som fanns samlade där. Tur att jag har en sån datakunnig och intresserad pappa som älskar såna här utmaningar. När jag trodde att alla kort var borta försökte jag trösta mig, mellan alla tårar, med att barnen och minnen finns i alla fall kvar. Men det blir så mycket lättare att minnas när man har bilder till hjälp. Tusen tack pappa!


Vilken god middag vi lyckades få till av rester. Det blev en massa plockmat, precis som jag vill ha det på fredagar. Fredagsmys för mig det är plockmat till middag så hela familjen sitter länge vid bordet och pratar o äter utan stress. Det känns extra bra när man har tagit reda på en massa rester. Det mår både vår ekonomi och miljö bra av.


Fredagsmys "Man tager vad man haver"
quesadillas 
(tortillabröd och riven ost i frysen)
kycklingspett 
(från frysen)
rostbiff med päron och ost med chilismak 
(rostbiff från frysen, päron som höll på att bli mjukt, redan öppnad ost)
pastasallad 
(makaroner från middag tidigare i veckan)
ost o kex 
(från tidigare kalas)
yoghurt och thaichilisås
 (yoghurt som höll på att gå ut)
löjrom
 (fjolårets rom, ny är på väg)
crostini o tapenade
(från tidigare kalas)
tacochips o salsa 
(hinner aldrig bli gammalt i det här huset eftersom det är Isaks stora favorit)
sallad


Nu ska jag sätta mig i soffan med ett stort glas chai-te och smaka mini-oreo som jag fick för nån vecka sedan. Jag hade tänkt baka med dem men det har inte blivit av, så nu tjuvsmakar vi några i kväll till X-factor.


Ha en mysig fredagkväll nu så hörs vi i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar