lördag 8 december 2012

Frukost, lunch och snart middag

Oj, redan eftermiddag och det börjar mörkna. Vi tog lite sovmorgon i morse så istället för frukost blev det mer likt en brunch. Jag dukade fram extra mycket bröd och pålägg och man kunde även göra varma mackor i mackjärnet. Själv valde jag en av de godaste mackorna som finns - hårdbrödmacka med leverpastej, tomat och smörgåsgurka.

Efter frukosten eller lunchen eller vad det nu var vi åt, så satte jag igång med bakning. Dels till oss själva och dels betar jag av några beställningar.

Saffranssnittar paketerade och redo för frysen

Havrekex ligger på torkning.

Gårdagens lunchdejt var väldigt trevlig, som alltid när vi träffas, och vi åt väldigt gott. Som vanligt hade jag beslutsångest när jag skulle välja mat men till slut valde jag en pestopasta med handskalade räkor och det var så gott som jag hade hoppats. Det andra alternativet, fläskfilé, klyftpotatis och bearnaisesås, lät också jättegott men eftersom jag inte var så hungrig kändes det som lite väl mycket mat till lunch. Betyget på restaurangen dras dock ner drastiskt av att de bara hade en te-sort, och den värsta av alla dessutom, gula Lipton. Jag förstår inte varför restauranger envisas med denna vidriga te-smak.

Jag älskar fina uppläggningar på fina fat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar