onsdag 12 december 2012

I väntan på pepparkaksbak

Julstressen kommer smygande. Det är så mycket jag vill hinna och tiden fram till jul krymper för fort och jag får inte glömma njuta under tiden. Ibland är det bara stress, stress och åter stress och sen helt plötsligt är julen förbi och man glömde njuta. Tänk på det nu när det bara är 12 dagar kvar till jul. Njut! Snart är det helgledigt, Leif och Isak kommer vara i Piteå på hockeycup mest hela helgen, men jag och tjejerna ska vara hemma o baka lite och göra julgodis. Pepparkaksbaket väntar vi dock med till mästarkavlaren Leif är hemma. Fast Olivia har faktiskt redan bakat lite pepparkakor och en dag kom hon hem med en fint pyntad pepparkaka till Ida som blev såå glad att hon fick en egen pepparkaka.




I dag har det varit mycket snack om detta magiska datum 121212, folk har gift sig, många gjorde en statusuppdatering på facebook precis kl.12.12 osv. Men jag som lyckades föda ett barn 070707 har redan prickat in det bästa datumet med den bästa grejen så jag är helt lugn i dag :)

Nu ska jag ta fram strykbrädan och stryka Idas lucialinne till i morgon sen blir det nog en tidig kväll för oss alla eftersom vi måste vara på dagis strax efter sju i morgonbitti för luciafirandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar