onsdag 19 december 2012

Pedagog-julklapp

Snart är det jullov för Ida och det innebär julklapp till pedagogerna så i kväll har jag bakat mjukpepparkakor i parti och minut. Det blev lite sent för det var så mycket annat som behövde fixas innan jag kunde börja med bakningen. När de väl hade svalnat plastade vi in dem och satte dem i en jul-brödkorg, för att sen paketeras med cellofan (som tog slut, liksom batteriet till kameran) och snören. Nu måste vi bara komma ihåg dem i morgonbitti så Ida får överlämna dem till sina "fröknar" och önska dem God Jul.


Jag använde inte mitt vanliga recept på mjukpepparkaka (som är äggfri) utan jag modifierade ett recept jag hittade på Arla.se. Så jag hoppas den är god och smakar mycket jul. Får baka en till oss själv nån annan dag för jag måste ju testa om det är ett lyckat recept. Pinsamt om den inte är god. Fast det är väl tanken som räknas!


Nu är det nedräkning på allvar till jullovet! Jag har en dag kvar och barnen har två dagar kvar. Fast det är ju inte mycket till skola för dem just nu, det är filmvisning, julpyssel, innebandyturnering, sovmorgon, sluta tidigt osv. Det bästa med jullovet och all ledighet det är att få ta det lugnt på morgon, jag älskar att få gå i pyjamas till lunch, äta frukost länge och bara mysa på utan tider att passa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar