lördag 15 december 2012

Tomten, jag älskar paket

Nu är det ordentligt vitt ute efter all snö som har kommit, de senaste dagarna, och fortsätter komma. Jag håller mig inomhus tills det är dags att gå till mina föräldrar som bjuder på lutfisk i dag, fast som tur är blir det lax också. Tycker ni om lutfisk? Inte jag.

På morgonen har jag möblerat om och storstädat Idas rum, hon har haft sängen mot ytterväggen och nu när vintern är här på riktigt blir det onödigt kallt för henne på natten. Nu är sängen inflyttad och vi hoppas det blir varmare för henne när hon får ligga mot en innervägg.


Jag fick ett roligt paket för några dagar sen, jag älskar paket och blir lika glad och nyfiken varje gång det händer. Hoppas tomten tycker att jag har varit snäll under året så att jag får många paket på julafton :) I paketet jag fick dolde sig lite utav varje, bl.a. jordnötsmör och surkål. Surkål åt jag för några år sedan på en oktoberfest men kommer inte ihåg hur det smakade. Men det passar nog på julbordet där man har lite allt möjligt.


Honung använder vi lite då och då i matlagningen framför allt under grillsäsongen när vi gör marinader mest varje dag. Men även till honungsgriljerade revbensspjäll, som blir riktigt goda och smakrika. Nya tesorter är perfekt för mig som dricker minst fem, oftast fler, koppar te per dag.

Nu ska jag vila ett tag innan jag ska börja promenera iväg till mamma och pappa. Ha en bra lördag så hörs vi lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar