måndag 21 januari 2013

Baconomelett lchf

Nu har jag precis sjunkit ner i tv-soffan med datorn i knäet och Guldbaggegalan på tvn. Tjejerna har lagt sig och det verkar väldigt tyst i deras rum. Kan de ha somnat båda två? Isak har precis kommit hem från träningen och har "vräkt i sig" kvällsfika, men han lär behöva fylla på depåerna.

Efter att inte alls ha lagat mat i går smög jag igång matlagningen i dag med en enkel äggröra/omelett med bacon. I morgon blir det kanske ytterligare lite mer avancerat :)
Baconomelett lchf 2-3 personer
6 ägg
1 dl vispgrädde
1 pkt bacon
ev lite smaksatt färskost

Knaperstek bacon i bitar.
Vispa ihop ägg och grädde och ev. ost. Krydda med lite svartpeppar. Tack vare bacon är det tillräckligt salt.
Stek omeletten, rör under tiden om du vill ha en krämigare äggröra än en omelett.

Servera med en sallad så har du en god snabblagad lunch eller middag. Jag vill ha äggröran krämig och rör i den hela tiden och precis när äggen har "stannat" tar jag bort stekpannan från plattan och serverar för annars steks den vidare av eftervärmen.

Det här är en "mötesvecka" med minst tre möten på kvällstid så det lär bli mycket "snabbmat" hos oss. Men det blir hemlagad snabbmat. Imorgon blir det lax så nu ska jag ut på nätet och googla bra laxrecept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar