onsdag 27 februari 2013

Dags att åka vidare

Då var det dags att packa våra väskor igen för nu ska vi till Åre i ett par dagar för ännu mer skidåkning. Är det sportlov så är det! Idag blåste det dock så mycket så vi tog en lugn innedag och det var nog väbehövligt i alla fall för Isak som hade ont i huvudet och örat i morse, men nu verkar han, tack o lov, må bättre. Han har lite känsliga öron så jag hann bli lite orolig för att det skulle bli ännu en sprucken trumhinna.


Eftersom vi bara har varit inne och hemma idag så lagade jag och Leif dagens middag och det blev en gammal klassiker - mangofilé. En lättlagad kycklinggryta som de flesta älskar. Till den gjorde jag dels en ruccola-, tomat- och fetaostsallad och dels en gurk- och paprikasalsa.

Eftersom jag inte åker skidor lär det bli jag som fixar maten imorgon - inte mig emot :) Så nu ska jag fundera ut nå gott och lättlagat att äta till middag, som ska räcka till flera hungriga skidåkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar