fredag 26 april 2013

Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter tre intensiva dagar i Stockholm, planet hem var dessutom försenat så vi är rejält trötta idag. Tur att det var en kort jobbdag för mig.
b2ap3_thumbnail_frukost.jpg
Bland det bästa med att bo på hotell är ju självklart frukosten, eller hur? Det var en nackdel dock och det var att de hade så små muggar, framför allt för mig som är en tedrickare av stora mått. Tyvärr är det alltför ofta som restauranger och caféer inte tänker på oss tedrickare utan de kör med små muggar och tepåsar. Tepåsar är att jämföra med snabbkaffe och det är inte ofta det bara serveras sånt kaffe, eller hur? Wayne's däremot har förstått hur viktigt det är med gott te så de fick besök av mig varje dag och det godast teet är chai-te med lite skummad mjölk på toppen - inte att förväxla med chailatte som är alldeles för sött.
b2ap3_thumbnail_waynesfika.jpg
Olivia fick en ny dricka-favorit - Aloeveradryck. Jag tappade räkningen på hur många hon drack. Har ni smakat den? Det var en god smak men för söt enligt mig. Jag tror definitivt att Aloe Vera är nyttigt med en massa vitaminer och mineraler men det söta gör att den inte känns lika nyttig som den hade kunnat vara.
b2ap3_thumbnail_aloeveradryck.jpg
Det är vissa saker jag inte klara mig utan och som inte går att köpa i Luleå så det handlar jag alltid i Stockholm, bl.a. ett urgott örtsalt som är ett måste till omelett, så nu får jag äntligen god morgonomelett igen. Gott chai-te går inte heller att köpa i Luleå utan det blir en blaskig variant som får duga när jag inte har detta goda. Men nu har jag hamstrat så jag klarar mig ett tag.
b2ap3_thumbnail_handling.jpg
Solen skiner och det är fredag!
Kan det bli bättre? 
Nu ska jag planera en god familjemysmiddag till ikväll. 
Vad har ni för middagsplaner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar