onsdag 15 maj 2013

Cf-torsk Lchf

Så underbart, vi har inga planer i kväll utan vi ska bara vara hemma. Efter gårdagens långdragna möte  och minimalt med minuter hemma är detta precis vad jag längtat efter. Dessutom skiner solen. Kan det bli bättre? Kanske läge att gå ut på en promenad, jag har börjat på en ny ljudbok dessutom så nu vill jag promenera hela tiden. Ett bra tips - skaffa en bra ljudbok som du bara lyssnar på vid promenader. Då vill du aldrig sluta gå och motivationen för att ta dig ut är på toppnivå.

Dags för fiskmiddag igen och enklare maträtt finns knappt.
Cf-torsk Lchf
1 paket torsk
salt
1 burk (2 dl) smaksatt crème fraiche, t.ex. paprika o chili
2 dl grädde

Tina torskblocket och skär det i mindre bitar. 
Lägg dem i en ugnssäker form och salta. 
Rör ihop crème fraiche och grädde och häll över fisken i formen. 
Värm i ugnen 225 grader ca 25 min, eller tills ytan fått fin färg och fisken är genomstekt.


Så underbart gott det här var! När det är dags för fisk hos oss blir det oftast lax men i dag gjorde jag en enkel och jättegod torskgratäng. Jag längtar till morgondagens lunch då jag får äta resterna. Jag åt broccoli, blomkål och zucchini till fisken medan de andra åt potatis som de mosade för att få i sig så mycket som möjligt av den goda såsen. Det blir riktigt mycket sås så är man ingen "sås-människa" kan man dra ner på crème fraiche och grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar