onsdag 1 maj 2013

Matsedel v.18 april/maj 2013

Strejken blev avblåst och jag behövde inte skicka med barnen matlådor till skolan. Skönt! Så nu är det bara middagar som behöver planeras den här veckan, en vecka med både en valborgsmässoafton och en ledig dag mitt i veckan. Men framför allt en vecka med ett kök som är upp o ner. I dag ska jag fortsätta att få lite ordning i kaoset. Igår var det bara jag, Leif och Ida som ville äta hemma och med ett byggstökigt kök valde vi det enkla - köpa grillad kyckling, trots att det var Valborgsmässoafton och chans till fest.

Matsedel v.18 april/maj 2013
Må: Tacos
Ti: Färdiggrillad kyckling
On: Helgrillad älgstek
To: Köttgryta
Fr: Chili con/sin carne hos mina föräldrar
Lö: Grillad citronlax
Sö: Korvgryta


Isak glömde stänga av larmet på telefonen så han vaknade före sju och när han slog på tvn vaknade även jag. Suck, jag ville ju ha sovmorgon. I dag ska jag försöka hitta lite bakgrejer och baka en mjölk- och äggfri kaka. När jag väl har hittat bakgrejerna (och smutsat ner dem) så passar jag nog på att använda upp våra bruna bananer till en tiger-banankaka.

Glöm inte att gilla Få lite matro på Facebook!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar