lördag 29 juni 2013

En blivande 6-åring firas med jordgubbstårta


Snart fyller Ida 6 år (hur gick det till?) och det ville hon fira redan i dag, 8 dagar för tidigt. Eftersom hon så gärna ville ha kalas med farmor och farfar så fixade vi det. Farmor köpte presenter och jag gjorde tårta.


Jag bakade botten till en Pinocchiotårta igår och i dag när vi kom hem från första fotbollsmatchen monterade jag ihop den med grädde och jordgubbar. Vanlig tårta blir bäst om man monterar ihop nån dag innan så den hinner gotta ihop sig riktigt ordentligt, men eftersom Pinocchiotårtan delvis består av maräng blir den bäst att äta på en gång man har satt på grädde och bär. Passade perfekt i dag med en snabbfixad tårta.


Isak som är ägg-allergisk och dessutom inte tycker om grädde fick ett glas med Oatly vaniljsås och jordgubbar istället. Mycket godare än tårta enligt honom. Tips till allergiker!

På sommarkalas måste man ha jordgubbstårta

Nu ska jag gå och lägga mig efter en intensiv och småstressig dag och imorgon ska vi åter igen upp tidigt för att spela sista (placerings)matchen i Piteå Summer Games. Vi är så stolta över grabbarna som kom tvåa i sin grupp och gick vidare till slutspel (tyvärr förlorade de första matchen där, men det glömmer vi och fokuserar på att de faktiskt gick till slutspel).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar