onsdag 26 juni 2013

Perfekt grillning

Grillar ni mycket på somrarna? Eller ni kanske grillar året om? Vi grillar mycket men under den kallaste och mörkaste tiden då är grillen bortställd, men vår grillpremiär verkar bli tidigare och tidigare för varje år så snart kanske vi grillar året om.

Ett tips för att få perfekt kolbrikett-bädd är att använda en skorstenständare.

En skorstenständare är utan tvekan det viktigaste redskapet för varje brikettentusiast. Man lägger briketterna i skorstenständaren och tänder på, sen får det stå så tills alla briketter är vita då häller man ut briketterna och börjar grilla med perfekt resultat. Den är enkel och säker att använda och man slipper oroa sig för om briketterna blivit tillräckligt varma.

Nu när svärföräldrarna är här har jag väldigt lugna och sköna morgnar. Jag tar lite sovmorgon sen gör jag mig i ordning innan jag tar lite frukost i lugn o ro framför datorn innan det är dags att cykla iväg till jobbet. Svärfar bygger kök och svärmor är med barnen, medan jag och Leif jobbar. Visst har vi det bra? Perfekt att Ida fick sommarlov en vecka tidigare för det började trappa av rejält med barn på förskolan den här veckan. Nej, nu ska jag trampa iväg till jobbet i solskenet (igen). Härliga sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar