söndag 4 augusti 2013

GT AF

Även idag blev det en heldag vid fotbollsplanen då Isak spelade 3 matcher, vi kom inte hem förrän vid fem-tiden. Hela helgen har gått åt till fotboll, det var inte riktigt det jag räknade med i fredags. Men man ska väl inte klaga att de gick långt i turneringen och har haft jättekul. Det finns ju sämre fritidsaktiviteter! Det har varit kanonväder i dag och jag lyckades småbränna mig lite i ansiktet. När vi kom hem smakade det väldigt gott med en läskande GT AF (Gin o Tonic After Football).


Vi hade planerat att grilla igår men eftersom vi kom hem ännu senare då orkade vi inte med nån matlagning. Men den som spar han har.... Så idag grillade vi köttet som hade fått ligga ett extradygn i marinad. Så härligt att återigen kunna sitta ute o äta middag. Imorgon får vi gäster så nu hoppas jag på kanonväder hela veckan så att vi kan sitta ute o äta och hitta på mycket roligt på dagarna (och kvällarna).


Efter middagen har vi snabbröjt lite här hemma men nu orkar jag inget mer i dag så nu blir det soffan och ytterligare ett eller två avsnitt av Homeland som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar