söndag 29 september 2013

Matsedel v.40 oktober 2013

Redan söndagkväll - det tänker jag varje vecka. 
Helgerna går alldeles för snabbt. Det här har varit en riktig jobbarhelg så jag skulle behöva några dagar ledigt nu med långa sovmorgnar, mycket soffhäng, härliga promenader, god mat och dryck och inga måsten. Trots att den här helgen inte innehöll så mycket av det, förutom god mat och dryck, så är jag så himla nöjd med att jag äntligen tog tag i ett av alla våra förråd (Hur många förråd kan man behöva?). Nu har vi så fint där med ordning och reda på sakerna. Love it!

Jag har försökt göra en matsedel för kommande vecka, som ni ser så är det mycket snabb-mat. Jag lär har fullt fokus på fredagens kalas då släkten ska komma hit på middag och fira både Olivias och Isaks födelsedag. Det ska städas, handlas, dukas, förberedas mat, fixas efterrätt osv för att allt ska vara i ordning för en After Work/School på fredag.


Matsedel v.40 oktober 2013
Må: Korv stroganoff och ris
Ti: Fiskpinnar och potatis
On: Soppa och bröd 
To: Grillad kyckling (lär ha mycket att göra inför morgondagens middagsbjudning)
Fr: Släktmiddag för Olivia och Isak (avslöjar inte än vad det blir för mat)
Lö: Kyckling
Sö: Röding i ugn och ris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar