torsdag 10 oktober 2013

Chili San Antonio-köttfärssås

Go'kväll! Efter att ha varit hemma med en förkyld Ida i två dagar känns det bra att åka till jobbet några timmar i morgon. Sen på eftermiddagen/kvällen ska jag förbereda inför invigningen av Barnallergiåret som går av stapeln på lördag. Det lär bli fullt upp i två dagar sån tur då att mitt halsonda försvann i natt och att jag har känt mig riktigt frisk. Så skönt!


Till dagens middag provade vi ytterligare en variant av Rydbergs Laga klart-såser, nämligen Chili San Antonio som man använder till köttfärs. Det blev en stark köttfärssås som man kan äta till tacos, till ris eller som vi gjorde till spagetti (rättare sagt de övriga i familjen åt spagetti, jag åt bara grönsaker).

På min egna tallrik blandade jag ner lite rivna morötter i köttfärssåsen för det blir såå gott och mer mättande. Men det finns andra i familjen som inte håller med, så för husfridens skull blandade jag inte ner morötterna i grytan. Ibland är jag snäll :)

Jag har ju blivit lite små-förtjust i dessa färdiga såser, men den här varianten kommer jag nog inte köpa nå mer. Det är inget större fel på den och den har en god smak, men det är lika lätt att göra köttfärssås på "vanligt" sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar