tisdag 19 november 2013

Skinksås till pasta VV

Idag var det återigen dags för hockeyträning mitt i middagstid, men med lite hemma-snabb-mat hann vi få maten på bordet i tid så Isak hann äta före träningen. (Han lär dock vara lika hungrig när han kommer hem efter träningen) Pasta med snabbfixad skinksås är perfekt dessa bråttom-dagar. Vad äter ni när det är bråttom?


Skinksås till pasta VV 
(5 portioner 2 propoints/portion)
200 g rökt skinka
1 bit purjolök
1 röd paprika
3 msk tomatpuré
1 msk vetemjöl
3 dl lättmjölk
0,5 dl lätt crème fraiche
grillkrydda
svartpeppar

Skär skinka, purjolök och paprika i mindre bitar.
Bryn dem en aning (behövs inget smör eller olja).
Rör ner tomatpuré och mjöl.
Späd med mjölk och låt koka upp.
Koka några minuter.
Rör ner crème fraiche och koka upp.
Servera till pasta (lägg till propoints för pasta) och/eller broccoli.

Det här är en liknande pastasås som jag brukar göra men nu använde jag lättmjölk och lite mindre crème fraiche. Och vet ni vad?! Det blev exakt lika gott som vanligt. 2 propoints är dessutom väldigt lite för en middag, så nu kan jag ta en kvällsmacka till fotbollen :) Åh vad jag älskar detta räknande och planerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar