fredag 27 december 2013

Helg igen

Oj, vad jag har saknat mitt goda te när jag har varit borta ett dygn. Men nu sitter jag med min andra kopp (måste ta igen det jag har missat) och tänker på att det faktiskt är fredag och dags för helg igen. Dagens middag blev så långt från julbord man kan komma, trots att vi fortfarande har kvar lite rester. Men det får bli morgondagens lunch.

Istället blev det fläskfilé, som vi åt med pommes frites och vår favorit-ostsås. Enklare sås finns inte och det finns nog ingen godare heller.

Jag kokar upp smaksatt ost, idag blev det paprika och chili, 
med grädde och sen kryddar jag med lite salt och peppar. 
Klart!



Har ni börjat planera nyårsmenyn? Det har inte jag! Det tänkte jag skulle bli morgondagens nöje. Jag tänkte dessutom komma med några tips åt er om ni som jag inte är klar med menyn ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar