onsdag 4 december 2013

Morgontoast

Oj vad jag skämmer bort mina barn just nu. Den här veckan har jag gjort färdigt varma mackor i mackjärnet och sen gått och väckt barnen så att de kan gå direkt till dukat bord, äta en god frukost och sen sätta sig för att se julkalendern. Vilken snäll mamma de har, eller hur? Sån lugn och skön start på dagen skulle inte jag heller tacka nej till.


Främsta anledningen till att jag är så snäll är inte för att det är december, utan för att vi håller på att måla klart det sista i köket och jag vill att vi är där så lite som möjligt.

Nu är köket färdigmålat, perfekt för då hann jag baka den ägg- och mjölkfria långpannekakan jag har lovat baka till skolans adventsfika imorgon. Morgondagen börjar med adventsjung och fika på skolan och avslutas med jobb-julfest. Helt ok dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar