torsdag 30 januari 2014

En tyst kväll

Nu har jag sjunkit ner i soffan med en kopp te och datorn för att se tv-hockey i lugn o ro. Killarna ser hockeyn live och tjejerna har lagt sig så jag är alldeles ensam (och njuter av tystnaden). Till middag njöt jag också för då lagade Olivia en otroligt god risotto med korv och bacon som hon lärt sig på skolans Hemkunskap. Hela familjen åt med god aptit - det lyckas jag sällan med.

Recept på en perfekt kväll - tända ljus, tv-hockey, te och datorn
Olivias goda risotto

På eftermiddan var vi lite sugna på nå sött, gott och chokladigt så då slängde jag ihop en mugcake. Har ni gjort det nån gång? På några minuter hade vi varsin kladdkaka. Eller var det chokladpudding? Det var något mittemellan, enligt mig. (Recept kommer så att ni kan testa i helgen)



Vad har ni för planer i helgen? 
På lördag ska jag och Ida till Leos lekland där Astma- och Allergiföreningen ska ha Lek&Prat (som jag kallar det). Barnen leker medan föräldrarna kan prata med andra i samma situation, dela kunskaper och erfarenheter är alltid intressant. Anmälningstiden har gått ut men är ni intresserade så går det säkert att ordna någon plats extra. 

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nu ligger receptet ute http://mat-ro.blogspot.se/2014/01/curryrisotto-med-korv-och-bacon.html

      Radera
    2. Tack. Ska göra det någon dag.

      Radera