söndag 12 januari 2014

Familjefrukost

Familjen sovmorgon har fortfarande jullovstider i kroppen. Så skönt! Idag steg jag och Ida upp vid nio, vilken lyx att inte behöva stiga upp före sju även lediga dagar som jag har gjort de senaste 14 åren. Skönt att vi till slut fick ett barn som i tidig ålder förstår att man ska sova på morgonen.


Igårkväll blandade jag ihop en deg som fick kalljäsa i kylskåpet under natten, som jag sen bakade ut och gräddade i morse. Så gott att äta nygräddade frallor till frukost.

Att ordna något speciellt till frukost är bästa sättet att få upp Olivia i tid annars sover hon bort halva da'n. Hon tar väl igen alla tidiga morgnar hon har tvingat upp mig före sex. Inte kunde jag tro då att det skulle komma en tonårstid då hon kunde sova och sova och sova...


Nu ska jag sätta igång att röja och städa i Idas rum som helt har förfallit under julen. Men nu ska det bli ordning så hon jag vågar ta hem en kompis. Oj vad det ska kastas!

Återkommer senare med lite recept och en veckomatsedel ska jag sätta mig o planera också. 
Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar